fredag 26 september 2008

Schnygg friss

En gång är ingen gång. Två gånger är en vana – eller hur är det man brukar säga? I mitt fall handlar det om en mycket önskvärd vana, så länge jag lever faktiskt.

Igår var det nämligen dags att göra något åt svintobusken som har prytt mitt huvud de senaste veckorna. Äntligen frisördags!

Jonas höll på att trilla av stolen när jag sa att jag skulle färga håret – han lever fortfarande i tron att mina guldgula lockar är helt naturella (lockarna är förvisso det, men färgen har fått sig en hjälp på traven de senaste femton åren). Nästan lite gulligt!

För er som aldrig har färgat håret med folie kan jag tala om att det är en rätt tidskrävande procedur, och eftersom jag inte hann klippa och färga samtidigt blev det ett besök vid lunchtid för färgning, och ett nytt besök klockan halv åtta på kvällen för klippning.

Då, vid halv åtta när man kliver in i salongen, är musiken ganska hög (kändes åtminstone som den var något lägre mitt på dagen) och istället för kaffekoppar står det vinglas framför alla som blir fixade i håret.

Så med en lunta skvallermagasin (Britney verkar vara i form igen, och Aniston verkar kär i en mörkhårig hemlig man – men va fasen hade Cameron Diaz på sig på röda mattan?) och ett glas vitt vin så kände jag mig återigen som en prinsessa.

Att det dessutom är en tjej som tvättar håret, en annan som klipper (själva stjärnan) och en tredje som fönar håret, för att sedan avsluta med stjärnan som lägger en sista hand vid sitt verk gör ju inte upplevelsen mindre lyckad.

Och priset? Jonas trillade av stolen igen…

4 kommentarer:

Lina sa...

Ha ha ha, du är så skön!

Hur är läget i sommarvärmen?? Här hemma är det höst så det står härliga till, träder är gula & röda, och efter en lång dag i skogen har jag just tänt en brasa och sitter och kurar med ett glas rödvin... ganska mysigt faktiskt.

Kram på dig, så hörs vi snart!!

Cilla sa...

Läget i sommarvärmen är ljuvligt!

Fast just nu städar jag vår japanska springbrunn som innehåller ca femton uppluckrade kackerlackor, en massa slemmiga löv och några oidentifierbara småkryp som ser ut att härstamma från juratiden. Mindre ljuvligt.

Ser fram emot nästa Skype-tillfälle!
Kramar / C

Eva-Lotta sa...

Varför får vi inte se en bild på nyfriserade Cilla? Barnen hälsar massot till Alvin och Wilma. De ska springa Lidingöloppet imorgon. Önskemål finnes om att få läsa mer om farliga djur! Kram Kram :D

Cilla sa...

Lidingöloppet - tufft! DEt är en dryg kilometer om jag inte minns fel. Heja Oscar och Lovisa!!!

Jag ska tala om för er barn att jag är mycket nöjd så länge som jag slipper skriva om slingrande ormar eller giftspindlar i vår trädgård. Men OM det skulle dyka upp någon så lovar jag att berätta om dem (om jag överlver, vill säga).

Kramar till er alla!