söndag 7 februari 2010

Hundra procents luftfuktighet och pajdoft

Eftersom vädergudarna tyckte att det var dags att dela ut en rejäl dosis regn över Sydney så har här regnat mer eller mindre konstant i några dagar. Innan dess upplevde vi närmast tropiskt väder med osannolik luftfuktighet och värme om dagarna, och rejäla regnskurar om nätterna – så intensiva att man närapå satte sig upp i sängen då det satte igång.

Jag vet redan att grannen kommer att höja på ögonbrynen i morgon när vi möter varandra i skolan och fråga om vi har gäster på G. För det är då väderskiftningarna brukar göra sig hörda. Och det stämmer ju eftersom mamma och pappa Ericson sitter på planet i detta nu. Som sagt var, det finns troligtvis en och annan dollar att kamma hem om vi skulle göra business av vår påverkan av vädret.

Annars har det varit en lugn helg i regnet. Igår satte vi oss i biomörkret allihop och tittade på The Tooth Fairy. Gör inte det, jag menar; gå inte och se den filmen. Den var obeskrivligt dålig, den var så kass att jag till och med försökte somna för att tiden skulle gå lite snabbare. Till råga på allt hade både Vilma och jag kapitalt misslyckats med vårt godisinköp – det var bara att hiva de närmast orörda påsarna.

För övrigt sitter Jonas på planet till Perth där han ska jobba i morgon. Barnen är i poolen och jag bakar paj. Ingen rock'n roll för tillfället utan söndagsro råder.

Inga kommentarer: