onsdag 30 juni 2010

Sista natten

Nu ar det hard core som galler! En styck dator utan svenskt tangentbord finns till buds, sa ni kan ju gissa vilka bokstaver som saknas.

Sista natten i Sydney. Det har varit en laaaang dag med logistikovningar pa hogsta niva - flyttgubbar och stadare ar inte alltid sa valdans kompatibla, om man sager sa, och eftersom huset pa 5 Brisbane Street inte ar overdrivet stort sa blev det en utmaning att passa in alla smapavar. Well, huset ar nu tomt pa alla tillhorigheter, smutsen ar borttrollad och papperen ar signerade att besiktningen avklarades utan problem.

Barnen blev rejalt firade i sina respektive klasser, och atminstone Alvin kande av vemodet. Dotterns kanselsprot ar inte fullt lika utvecklade. Men avsaknaden av sorgliga kanslor for Vilmas del kanske ocksa kan forklaras med ren och skar trotthet - hon fullkomligt dog i hyrbilen som vi skulle transportera tillbaka till hyrbilsfirman efter skolan; en liten fard pa 10 minuter.

Sjalv konstaterar jag att rosten min redan har farit sin kos. I gar var jag rejalt hes och hade ont i halsen - idag ar jag stum. Om jag tar i for kung och fosterland sa lyckas jag frambringa ett hogst oidentifierbart late som dessutom asamkar rejal smarta. I morse, efter att jag viskande hade bett Alvin att satta pa sig kladerna, kastade han en irriterad blick pa mig och kravde: Kan du sluta viska nu!!!

Lite stokigt att min stumhet blev ett faktum idag da jag hade tva kaffestopp och en lunch inplanerad for att saga farval. Tur att jag ar en fena pa yvigt kroppssprak och pa att lyssna! Och tur att Jonas var med pa tva av dessa och kunde tolka mina vasningar.

For andra natten i rad sover vi hos familjen Dahlstrom. Jonas haller som bast pa att packa ihop det sista, och barnen lyckades till sista coola ner sig och somna vid 22-snaret. Det badar gott for att de forhoppningsvis knoppar in under den forsta etappen pa var vag mot Tallrisstigen.

Nasta stopp: Hong Kong!

Inga kommentarer: