onsdag 11 februari 2009

Mer elände

Jag tror att jag ska återgå till mitt strutsbeteende som jag har anammat sedan jag kom till Sydney. Från att ha ögnat igenom DN, SvD och DI samt Expressens och Aftonbladets nätupplagor före tiorycket varje morgon så kollar jag sällan på nyheterna här i Australien. Lyckas liksom inte pricka in de rätta klockslagen.

Manly Daily som ligger i brevlådan varje morgon (är en av de prenumerationstidningarna som man får vare sig man betalar prenumerationen eller inte) skriver mest om bortsprungna katter och liknande.

Så när man verkligen tittar på nyheterna så sätter man ju kaffet i vrångstrupen. Nyss sa de att det troligtvis hade varit en hajattack inne i Sydney harbour. Uppgifterna var än så länge obekräftade så de skulle återkomma lite senare i ämnet.

Eldarna i Victoria brinner fortfarande, men inga ytterligare människoliv verkar vara i fara. Lynchstämning håller på att piskas upp i jakten på dem som satte fyr på skogarna.

Bara ond bråd död och elände. Usch, man vill bara dra täcket över huvudet och somna om.

Inga kommentarer: