onsdag 4 februari 2009

Ordfrosseri

Det är alltid roligt att fylla på ordförrådet. Framförallt Vilma brukar leverera höjdaruttryck, men även Alvin. Ett av Alvins bästa genom tiderna är ”att spada”. Ja, att gräva med en spade såklart.

Vilma har berättat både för sin farmor och mormor att de är gamla och kommer att dö snart eftersom de båda har ”spruckit i ansiktet”. Ett mindre finkänsligt sätt att kommentera rynkor.

”Människor utan farstu” är så bra så jag får rysningar i hela kroppen. Höll på att sjunka i poolen av avund över att inte jag hade kommit på det när Stina sa det.

Idag lärde Lena mig ett nytt superuttryck: avundsglad. Klockrent!

Ska minsann också komma på något genomtänkt, fiffigt och häpnadsväckande bra. Måste bara fundera lite.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du kan få ordet avundfrisk av mig. Har inte kommit på det själv, men använder det gärna! Sen måste jag skylla på amningskoma, men jag fattar faktiskt inte vad människor utan farstu betyder!!! Snälla - en förklaring! Bara för mig! Kram/Camilla