lördag 13 mars 2010

Luftgura vs telefonmick

Som sig bör avrundades lördagskvällen, förvisso redan vid halv niosnåret, med lite rock’n roll för hela familjen. Med hjälp av Youtube hittade vi den ena fräcka låten efter den andra. Fullt ös blev det på dansgolvet när ”Macarena” dunkade ur högtalarna. Barnen gillade även ”We Will Rock You” (Alvin) och ”The Lions Sleep Tonight” (Vilma).

Så fort det kom lite rockigare låtar med tung trummatta och en faslig massa gitarrer såg jag ett mönster hos Jonas; han började spela luftgitarr medan han sjöng med. Jag skrattade hjärtligt åt det och tyckte att det var en blandning mellan sött och lite småtöntigt.

Skrattet fastnade i halsgropen då jag insåg att ”mina” betydligt släpigare låtar resulterade i att telefonen som låg bredvid mig plötsligt fungerade som mikrofon.

1-1 i lördagskvällens anti-cool-musikuppvisning i Sydney.

Inga kommentarer: