tisdag 16 juni 2009

Hubbabubbadoftande pyjamasbyxor

För att överleva nätterna i vårt iskalla sovrum har jag införskaffat ett par flanellpyjamasbyxor. Utbudet var högst tveksamt och efter att ha bläddrat runt bland byxorna så föll valet på ett par randiga i rosa, mintgrönt och blått. Inte top noche, direkt.

När jag i morse lovordade mina pyjamasbyxor (vad skönt man sover om man inte ligger och huttrar!) kommenterade Jonas det hela med att det var som att sova bredvid en tuggummituggande fjortis – ”hubbabubbadoften låg tät” osv.

Alvins öron registrerade tuggumminamnet och undrade såklart vad Jonas menade. Försökte förklara men insåg att min förklaring kring mina pyjamasbyxors förmåga att framkalla tuggummidoft var usel då han svarade:
- Vad häftigt! Om det skulle vara så, så kan vi väl byta rum?!

Inga kommentarer: