onsdag 3 juni 2009

Melbournetripp i antågande

Ingen rast ingen ro. Till helgen bär det av mot Melbourne och några dagar på the Great Ocean Road. Jonas har kameran på laddning och barnen kommer att få sitt spellyste mättat eftersom bilfärder tenderar att bli något mindre jobbiga om de har var sitt DS i handen.

Tack och lov känner jag att jag har lite ont i halsen när jag sväljer. Jag menar verkligen ”tack och lov” eftersom det innebär att jag har en förkylning i antågande. Nix, jag har inte flippat fullständigt men det är nämligen så att det just i Melbourne finns några fall av svininfluensan. Och hur nojjig skulle jag inte bli om jag några dagar EFTER besöket känner att jag håller på att bli sjuk?!

Hur smart det är att åka dit i svininfluensatider är en helt annan fråga. The Borglins – living on the edge!

Inga kommentarer: