måndag 2 november 2009

Lurad eller glömsk?

Jag leker detektiv. Letar för fullt efter en viss restaurang som har belastat min AMEX-faktura med drygt hundra kronor. Till saken hör att jag ytterst sällan använder mig av Amex-kortet. Det andra luriga är att jag inte för mitt liv kan komma på vad det är för en restaurang – jag tror helt ärligt inte att jag har besökt den.

Jag blev inte heller hjälpt av att ha luskat ut adressen som uppges när jag googlar på den. Där har jag mig veterligt aldrig varit. Restaurangen har dessutom ingen hemsida och jag hittar inga andra kontaktuppgifter. Hur i helskotta hittade JAG den?

Funderar på att göra en utflykt dit i morgon. Kampen står mellan om mitt minne (som förvisso får en guldfisk att framstå som en minnesmästare) spelar mig ett spratt eller om det faktiskt är någon som har kommit över mina kortuppgifter.

Fortsättning följer.

4 kommentarer:

moments sa...

Det är bara att hoppas på att du är glömsk i detta fallet. Det har hänt mig ett antal gånger att jag ringt till banken och trott mig vara lurad, men varje gång har det funnits en förklaring....

moments sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotta Sandin sa...

Hmm Cilla, har vi lite för mycket tid som hemmafruar?

Cilla sa...

Jajamensan, Lotta!