måndag 23 november 2009

Självförtroendeboost

Vet inte om Vilma går igenom en självförtroendesvacka eller om hon bara har ett allmänt behov av att haussa sin egen existens.

Ungefär tjugotre gånger per dag ställs jag mot väggen och måste svara på frågor av typen:
- Vem älskar du mest: din katt Leo eller allt godis i hela världen?
- Om du bara MÅSTE säga ett barn som du älskar liiiite mer än det andra, vem är det då (här ger jag mig aldrig utan svarar att jag älskar henne och Alvin lika mycket)?
- Men om Alvin inte fanns, vem älskar du mest då (Jamen, nu finns Alvin så jag älskar er lika mycket)?
- Älskade du mig redan när du inte visste vem jag var och låg i din mage (det jakande svaret hon får gör henne mäkta belåten – tänk att vara älskad innan man ens är född!)?

Själv brukar jag få ömhetsbetygelser som:
- Jag älskar dig mer än all mat i hela världen även om jag är hungrig.

Inte illa, det heller.

3 kommentarer:

moments sa...

Intressant att läsa. Jag får flertalet gånger om dagen samma typ av frågor av Lovisa. Men Oscar har aldrig ställt sådana frågor. Jag tycker det är svårt ibland, typ "vilken teckning tycker du är finast, min eller Oscars?" Jag säger alltid att båda är lika fina, men hon ger sig inte och ibland kan jag känna mig lite mjäkig som inte svarar vad jag tycker. Men jag vet ju också att om jag säger Oscars teckning, så ballar hon ur....

Cilla sa...

Alvin kan också pressa på, men inte lika ofta som tjatmostern...

haboborna sa...

Tack Alvin och Vilma för alla dessa underfundiga tankar ni har.