torsdag 19 november 2009

Poolproblem pågår

Det är bara för att vi är friska och mår bra som vi kan tillåta oss att klaga. Problemet är i jämförelse med många andra bagatellartat, men just för oss – i detta nu – är det likväl ett litet avbrott, ett litet problem: poolen är trasig!

Ja, alltså det är inte så att det läcker, men pumpen som håller vattnet rent är kaputt och på lagning. I det stekheta väder som råder tar det inte många dagar förrän vattnet är totalt otjänligt.

Alvin är av någon outgrundlig anledning inte vidare förtjust i att bada i havet, så när barnen kommer hem från skola och dagis blir det inget bad alls för deras del. Det är poolen som gäller, om man så säger.

Fast vi får se hur det blir i eftermiddag. Meteorologerna har utlovat 29 heta grader i Sydney – i skuggan, vill jag bara tillägga. Så, med lite tur trubbar värmen av Alvin under dagen och det blir ett dopp i havet i eftermiddag.

Visst har vi det jobbigt?

3 kommentarer:

moments sa...

Våra barn tycker inte heller om att bada i havet, och inte sandstranden heller. Så för vår del blir det billigare att åka till Sydpoolen i Södertälje än till Maldiverna som är min personliga dröm....

Lena Alffram sa...

Ja det är jättesynd om er . . . armani, armani, kram

Lotta Sandin sa...

Jag vet hur det är! Vi har ju ingen egen poolman (Polman, lever han?) så igår fick jag stå halvt upp och ner och skura poolen med mopp, trasa och diskmedel för att få bort algerna som uppstå efter att poolen stått oanvänd en vecka. (Doktorn ordinerade förutom fyra olika mediciner för en vanlig förkylning, att barnen absolut inte får bada!)Så jag har idel medkänsla.