söndag 31 maj 2009

Barnfrågor, spelmissbruk och örhängen

Alvin och Vilma hade lite funderingar kring det här med att ha egna barn. Alvin ville absolut inte ha barn, inte Vilma heller. Jonas och jag undrade varför.
- De skriker så mycket, tyckte Alvin och Vilma höll med. Fast det är klart, frun kanske vill ha barn.
- Ja, eller herrn, medgav Vilma.

För övrigt har Jonas och jag fastnat i ett gravt missbruk som jag inte vet hur vi ska ta oss ur. Extra besvärligt är det eftersom Jonas och jag har satt stenhårda regler gällande barnens bruk av apparaterna i fråga – jag talar såklart om Nintendo DS-spelen som barnen skulle vilja spela på dygnet runt och som jag vill slänga i soptunnan emellanåt.

Det är bara det att det finns ett så himla roligt spel som verkligen kräver förmågan att hålla tungan rätt i mun. I dagsläget leder Jonas, men jag tänker försöka slå rekordet så snart jag skrivit klart inlägget. Mamma mia, undrar hur detta ska sluta…

Sista lilla uppdateringen kring vad som händer och sker är Vilmas nya besatthet av örhängen. Häromdagen kom hon med en nyckelring som hon ville ha som örhänge. Förklarade att man måste ha hål i öronen för att ha örhängen och att hon är för liten. Men den förklaringen godtogs inte. Så med lite tejp så förvandlades nyckelringen och en liten spelplutt till två tjusiga örhängen. Gissa om hon var nöjd.

Inga kommentarer: