torsdag 14 maj 2009

Smartsvag och nattlig magdans

Barnkommentarer när de är som allra bäst. Dottern har slagit till med tre nya.

Vilma och jag satt och åt lunch. Plötsligt frågade hon:
- Vem är starkast av oss två?
Eftersom jag har lärt mig av min far gymnastikdirektören att man måste lära barnen att förlora svarade jag henne ärligt och utan omsvep:
- Jag.
I samma millisekund som jag svarade och såg Vilmas reaktion insåg jag att jag var lurad, grundlurad. Jag fick det bekräftat då hon returnerade följande:
- Jaha, då får du hämta en sked till mig. Bra va? Jag lurade dig!

Den andra konversationen utspelade sig på dagis. Vilma hade gått fram till fröken Helen och sagt något som Helen inte kunde uppfatta. Vilma upprepade och Helen försökte. Nej, hon kunde inte höra vad Vilma berättade att hon skulle göra till helgen. Vilma försökte en tredje gång varpå Helen utbrast:
- I’m so sorry, Vilma, but I don’t understand what you are saying.
Vilma hade skakat på huvudet.
- Helen, don’t you understand English?!

Den sista underbara kommentaren, eller rättare sagt sångtexten, kläckte hon i bilen då hon ville bestämma Abba-låt.
- Jag vill höra "Darling can you hear my sms".
Tja, man kanske skickar SOS med sms nu förtiden, I don't know.

För övrigt så somnade jag med ett skratt. Jonas har nämligen införskaffat boken ”101 Things You Should Know How To Do”. Det resulterade i att Jonas for upp ur bädden och med liv och lust visade sina nyvunna färdigheter i magdans och wienervals. Dessutom har han (teoretioskt sett) lärt sig hur man sjunger på en karaokebar.

Andra viktiga färdigheter som jag ser fram emot att ta del av är ”Get Out of a Chair”, ”Make a Perfect Bloody Mary”, ”Find Directions Using the Sun and the Stars” och för att inte tala om ”Chop Down a Tree”.

Inga kommentarer: