söndag 26 juli 2009

Sol och offentligt maginnehåll

Den kropp som inte knorrbacillerna kunde fälla tog magbakterierna hand om. En uppvärmd thairätt från dagen innan resulterade i att Jonas – utan att gå in på några detaljer – tillbringade mestadels av lördagsnatten i badrummet.

Trist avslutning på en annars väldigt härlig lördag, då vi efter frukosten packade in oss i Eco Diablon och gjorde en utflykt till Balmain som är en charmig del av Sydney där den vetter mot operahuset och Harbour Bridge.

Inledningen blev i ärlighetens namn inte heller den fulländad eftersom Vilma plötsligt kaskadkräktes i samma veva som vi cirklade omkring på en parkeringsplats. Efter klädinköp och sanering av Vilma och bil var vi äntligen redo att njuta av solen och lördagen. Jag som inte har varit utanför hemmets väggar på hundra år tyckte det var oerhört lyxigt att äta lunch i solskenet – inga pannkakor och köttbullar så långt ögat nådde. Extra skönt var det för mig att sitta i solen eftersom Vilma hade fått låna min tröja då hennes låg i en försluten plastpåse i bilen och luktade urk. Sitter man med solbrillor på och i t-shirt är det svårt att tro att vi är mitt uppe i smällkalla vintern.

Balmain visade sig vara fullt av roliga affärer. När vi väl kom till loppisen (som var en av huvudattraktionerna för dagen) så hade barnen tröttnat på att gå och ville hellre leka i en park. Så sagt och gjort, hopp och lek för barnen och horisontalläge i gräset för Jonas och mig. Härligt!

Idag, söndag, har det varit lite mer dämpat rent vädermässigt. Kroppsmässigt har åtminstone Jonas avstått från de mest ystra rörelserna. Mest nöjd idag är nog Alvin som ääääntligen får sova över hos Jack. Tummen upp – fyra toasters!!! (för ni har väl inte missat karaktären Benjamin i humorprogrammet ”Morgonsoffan”? Kolla på Youtube får ni se – är Jonas och min favorit för tillfället!)

Inga kommentarer: