onsdag 5 augusti 2009

Kändisspan

Har inte riktigt lyckats förlika mig med tanken på att jag har gått från att vara en hyfsat avancerad kändisspottare (Lova och Lena är i en annan division) till att ha noll koll. Men nu börjar det arta sig, jojo minsann.

I Alvins klass går det en söt tjej vars pappa är Australiens motsvarighet till Hans Fahlén. Faktum är att de även utseendemässigt påminner liiiite om varandra, även om aussievarianten nog är ett par år äldre. Han brukar prata med en annan man på skolgården som också har ett barn där. Han är skådis och märkbart känd eftersom åtminstone fyra-fem personer i smyg har pekat ut honom för mig på skolgården.

Det var två det.

Idag när jag stod och väntade på att allas vår favoritbarista Miles skulle göra klart mitt kaffe beklagade jag mig över att vår bärbara dator verkade ha krashat. Den vägrade helt enkelt att starta. Miles nickade åt en äldre herre med glasögon och gråsprängt skägg som stod bakom mig och upplyste mig om att han nog kunde hjälpa mig.

Tacksam vände jag mig mot honom och frågade om han möjligtvis jobbade med datorer. Tjaaa, han hade jobbat med datorer sedan 80-talet och hade lite åsikter om Microsofts förmåga att släppa ut allt sämre program på marknaden. Han tipsade mig om ett IT-supportställe dit han brukade gå när han själv inte lyckades reda ut problemen.

När farbrodern hade gått nickade Miles mot hans ryggtavla.
- He’s a famous writer.
Hans datorkunskaper hade han tydligen införskaffat under skrivprocessen. Dessvärre kom Miles inte på hans namn, men han bedyrade att han var väldigt framstående.

Då avslöjade jag för Miles att jag tyckte det var så retligt att jag inte hade koll på vilka celebriteter som gick omkring på gatorna. Han nämnde snabbt tv-profilen och skådisen ovan.
- Och du har väl sett gitarristen i INXS som bor här i området? Långt grått hår och bär alltid solglasögon. Han ser verkligen ut som en rockstar.

Så gissa vem som kommer att spana efter långhåriga rockstar-look-alike från och med nu. I’m getting there!

5 kommentarer:

Lena Petré sa...

Go Cilla go!

Cilla sa...

Men att känna igen kamerakillar, det är överkurs det!

Kram!

Lova sa...

Kan bara hålla med Lena!
Fast även jag har funnit min överman: Peter.
"Titta, där sitter Måns Westfelt och hans fru. De verkar ha lämnat hunden hemma", sade han på bussen i dag.
Vem Måns är? En - för mig - helt okänd birollsskådis. Född 1928.
/Lova

Cilla sa...

Otroligt! Trodde att du och Lena var oslagbara! Hatten av för Peter!

Borde komma en liten mini-Peter eller mini-Lova vilken dag som helst väl?

Kram!

Lena Petré sa...

Go Peter go!