torsdag 24 september 2009

Minutiös dammborttagning

Saneringen med stort S har påbörjats. Gillar man leken "springa och sladda på golvet" (gör du det fortfarande, Klas J?) så har vi ett perfekt underlag för detta. Känns mjukt och lent helt enkelt, med ett fint dammlager ovanpå.

Mådde nästan fysiskt illa igår kväll när jag kröp ner i sängen i vetskap om att det troligtvis låg damm där också – jag tillhör nämligen den lilla procentsats av befolkningen som INTE uppskattar frukost i sängen eftersom jag fullkomligt avskyr smulor i densamma.

Så, tvättmaskinen jobbar så den glöder, terrassen och området runt poolen är avspolat (poolen har en ny lite grumlig nyans på vattnet…) och när jag har avverkat två sidor på mitt lilla bokprojekt så sätts operation inomhusstädning igång. Big Time.

Ikväll ska här inte kunna sladdas en millimeter på golvet!

2 kommentarer:

moments sa...

Hur går det med boken???

Cilla sa...

Sakta med säkert framåt! Har väl cirkus 110 sidor nedplitade. Det tar sin lilla tid eftersom jag bara har två dagar i veckan på mig (de dagar Vilma är på dagis) och inte alltför sällan är det något som måste knös in de timmarna trots att jag försöker hålla dem fläckfria från måsten.

Sedan håller jag på och förbättrar och skriver om de redan skrivna sidorna, så det tar som sagt var sin lilla tid.

Men det är sååååååååååååå roligt!!!!