måndag 8 december 2008

Mer jul i huset

Operation ökad julstämning fortsätter. Två nya julkulor och ett litet hjärta från den franska inredningsbutiken runt hörnet (jag som hade lovat mig själv att köpa dem på rean) pryder nu vardagsrummet och köket.

Alvin kom dessutom hem med lite egenhändigt tillverkat julpynt från skolan och en stark önskan om att julgranen ska upp eftersom ”jättemånga i klassen redan har satt upp sin”. Vi drar på det fram till helgen. I vanliga fall är det nämligen en liten familjetradition att vi tar in och pyntar granen dan före dopparedan (som vi nog delar med resten av alla svenskar).

Faster Agneta (på Jonas sida) bidrag med en rolig julstämningsförhöjare som Vilma och jag säkert har tittat på femton gånger idag (Vilma är den vita renen.). Tomtens fotarbete och gung är underbart!

Så vassego –
lite julstämning från Sydney via Lund.


(Nisse Thimgren – varför tänker jag på dig när jag ser tomten?)

Inga kommentarer: