onsdag 18 mars 2009

Gravida John

Återigen tackar jag min lyckliga stjärna för att vi bor här. Speciellt med tanke på allt som rör sig innanför skallbenet på dottern och vars resultat alltid basuneras ut utan hänsyn tagen till den det berör.

Vid Alvins skola står en vänlig pensionär vid namn John och hjälper barn och vuxna att passera gatan genom att agera trafikpolis. Han har såklart snappat upp Vilmas namn eftersom det är svårt att undgå en person som ena dagen går i full batmankostym (inklusive mask) och som andra dagen trippar fram som en prinsessa med krona och allt. Så, John brukar alltid hälsa på Vilma med hennes namn.

Idag hade vi precis passerat John på övergångsstället när Vilma högt sa:
- Jag önskar att John var lite smalare.
- Vad menar du då?
- Ja, så det inte ser ut som han har en bäbis i magen.
(Tack gode värld för att John inte kan svenska!)
- Men jag tycker att han är fin!
- Fast jag tycker ändå att det ser ut som han har en bäbis i magen.

Rent teoretiskt skulle ju denna konversation ha kunnat utspela sig på Konsum på Lidingö. Rodnar vid blotta tanken.

Och varför får jag känslan av att jag kan ha skrivit ett liknande inlägg tidigare? Och har på känn att det kan komma att bli fler i samma genre?

Inga kommentarer: