söndag 1 mars 2009

Haja att det inte är roligt längre

Tur att vi har pool, för efter gårdagens händelse så känns inte havet direkt lockande. Inte över huvud taget, faktiskt.

Igår var det nämligen ytterligare en hajattack. En femtonårig pojke blev attackerad i Avalon – en strand som ligger knappt två mil härifrån.

Gemensam för alla attacker är att de har ägt rum i gryning eller skymning. Experterna varnar därför alla att bada då, eller över huvudtaget bada i vatten som är grumliga.

Jag ryser därför vid blotta tanken av den gång då vi var ute och åkte båt med Jack och hans familj. Tokvarmt som det var så hoppade vi alla glatt ner i det grumliga vattnet i en av de många flodarmarna som går inåt landet (=favvisställen för hajar). Jag kommer ihåg att jag inbillade mig att jag stötte emot foten mot något, men utgick då ifrån att det var en stock som låg och guppade i vattnet (vilket det troligtvis var).

Och leken med den upplåsbara flytringen… Hua! Måste ju ha varit rena rama fiskebetet för hungriga hajar då barn och vuxna swischade fram i vattnet efter båten.

Nu är det "bomben" i vår lilla trygga pool som gäller.

Inga kommentarer: