måndag 23 mars 2009

Synden straffar sig själv


Dumma nöt!

Sju och ett halvt års erfarenhet som mamma borde har lärt mig, men icke då. Dyker möjligheten upp att stajla, så gör jag det TROTS att jag av erfarenhet vet att det alltid straffas. Hur det kommer sig att man straffas, det vet jag däremot inte. Bara att det oftast blir så.

Som att skryta inför någon ointresserad själ att barnet minsann kan sova hela natten, eller aldrig är förkyld eller äter all sorts mat. Pang bom bara, så ändras det.

Och nu sitter jag alltså här och undrar varför jag i morse skulle skrävla med att man minsann hinner få all tvätt torr i den varma Sydneyluften. Men då havererar självfallet maskinskrället! Vill inte längre centrifugera. Tja, som ni alla vet så har droppande tjocka frottéhanddukar något längre torktid än en sketen dag.

Morr!

Inga kommentarer: