tisdag 24 mars 2009

Livsanalys och solklar vinnare

Vilma fortsätter att fascineras av skolpolisen John. Idag granskade hon återigen honom noga.
- John är nästan en farbror så då har han snart gjort sitt liv.
Därefter fortsatte hon analysen.
- Men jag är så liten så det tar lång tid innan jag har gjort mitt liv.

När vi kom tillbaka hem satte vi oss och spelade ett spel som går ut på att man vinner guldpengar om man svarar rätt på frågor. Först framme vid skatten och innehavare av flest guldpengar vinner.

De två första frågorna småfuskade jag lite och läste den enklaste av de tre frågorna på kortet, men med tanke på frågorna som jag fick så gick jag snabbt över till reglerna och läste den fråga som spelplanen visade. När det var Vilmas tur att läsa för mig plockade hon helt sonika upp ett kort och fabulerade en fråga.
- Vilken klänning är bäst; en rosa eller en rosa med en blomma på?
- Rosa med blomma?
- Fel!

Eller:
- Vilka kulor är tyngst; oljekulorna eller fotstegskulorna?
- Oljekulorna?
- Fel!

Eller:
- Vilket djur finns i den svenska skogen; mrourd eller hafasti?
- Eh… mrourd?
- Fel! Hafsati.

Eller varför inte denna:
- Hur många syskon har Snövit?
- Inga! (Äntligen ett rätt!!!)
- Fel - tre! Askungen, Törnrosa och den lilla sjöjungfrun.

Behöver jag säga vem som vann?

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vem är det som hoppar ner i vattnet på bilden? Det kan nu omöjligt vara Vilma som sist jag träffade henne var livrädd för att doppa huvudet när hon badade -"inte blöta huvudet"

Cilla sa...

Du, kalla henne Ester Williams!
På bilden syns det klassiska Darth Wader-hoppet.