onsdag 25 mars 2009

Köpta barn

Idag var planen att barnen och jag skulle åka och spela bowling efter skolan tillsammans med en klasskamrat till Alvin. Men det visade sig inte bättre än att Ellis mamma hade glömt bort hela arrangemanget till framförallt Vilmas stora besvikelse.

Som plåster på såren beviljade jag ett litet glassinköp. Dessutom passade jag på att köpa kakor som Alvin ska få ha med sig i morgon på skolutflykten eftersom jag brukar göra det lite extra festligt då i matlådan (annars ligger där bara några förskrämda pannkakor, köttbullar eller syltmackor och skramlar).

Väl hemma (med glassen i magen) tittade Alvin på mig med sina mörkblå.
- Snälla mamma, kan vi inte få smaka bara på EN kaka?
- Hrm… okej då!
Alvin sken upp.
- Det är det barn blir glada för – att få grejer!

Klarsynthet när den är som bäst.

2 kommentarer:

moments sa...

Vilken gullig bild! Jag har en liknande på Oscar och Lovisa, som jag tänkt lägga upp på min blogg. Kommer inom kort! Kram.

Cilla sa...

Ja, så söta så! Ska kolla in Oscar och Lovisa.

Kram!