onsdag 21 april 2010

Champagneyra och imponerande IT-utveckling

Igår firades det på en restaurang i Manly. I alla fall om man tillhörde familjerna Borglin och Dahlstroem. Inte nog med att Johan fyllde år, dessutom firade vi med dyr champagne att han äntligen var klar med uppgraderingen av sitt flygcertifikat så nu får han ratta en än större flygplansmodell och dessutom ge sig ut på långlinjer igen (sorry Philip, men jag kan inte ens med en pickadoll mot tinningen komma på vad flygplansbeteckningen heter).

En annan sak som är värt att fira är att svärmor Lena har gett sig ut på nya tassemarker och börjat blogga om alla sina bollar hon jonglerar i form av keramik och inredning: http://lena-tillbords.blogspot.com. Man undrar, är det samma person som bara för några år sedan tyckte att e-post var onödigt och internet överskattat? I och med detta initiativ tror jag att far min känner viss stress över att släppa dubbelarkiveringen av dokument som han sysslar med på daglig basis – dessa som återfinns både i datorn OCH utskrivna och insorterade i pärmar i bokhyllan. Lena och Håkan, för er kännedom så klickar era barnbarn sig fram på nätet lika geschwint som ni målade klippdockor och gjöt tennsoldater.

För övrigt vill jag bara upplysa om att klockan 18.10 Habotid motsvarar 02.10 Sydneytid.

1 kommentar:

Lena Alffram sa...

man tackar för reklamen.Men ärligt ska säjas, det frestar på mina vänners tålamod med bloggskolan!!.Håkan, till sommaren kopplar vi av med retrokänsla. klippdockor o tennsoldater.