måndag 26 maj 2008

Fast i TV-träsket

OK, jag erkänner. Jag har åkt dit.

Hemma brukade jag sällan hamna framför TV:n, såvida jag inte hoppade över yogan med Stina och kollade på Anna Pihl. Den andra danska kanonserien Örnen missade jag helst inte heller. Det är bara på TV:n på nedervåningen som vi har några fler kanaler än SVT1, SVT2 och TV4, men jag lyckades aldrig få igång den svarta låddan med kanaler i, så jag brukade hålla mig till övervåningens lutherska utbud.

Men, nu när vi inte har något eget hem som kräver pyssel och fixning på kvällarna hamnar jag gärna framför burken. Och av alla hundra kanaler har jag fallit för den grisigaste; Home&Health.

Jonas vrider sig i plågor när han tvingas titta på mitt favoritprogram: Style with jury. Programmet får till och med Big Brother att kännas sofistikerat.

Handlingen är (ofattbart nog…) inte så avancerad: En styck ej så jättevacker kvinna kommer in till den snygga manliga programledaren i tron att hon är på en hudvårdsaudition (bara det är helt otroligt!). MEN – tadam! – det sitter en jury bakom en dold spegel och fäller synnerligen otrevliga personliga kommentarer om såväl kläder (som man alltid kan byta) som tjocklek, utstående öron eller allmän ful approach. Och gissa om den stackars kvinnan får dessa kommentarer kastade i ansiktet? Jajamensan.

Men – tadam igen! – nu har programledaren tillsammans med diverse proffs en vecka på sig att göra om fulingen, som dessutom har självförtroendet nedtryckt under hålfoten, till en skönhet.

Det är helt självklart att spruta in Botox, lägga in nya tänder (blåvita, så vita är de), färja håret och slänga ut den gamla garderoben efter att stylisten har garvat läppen av sig när han har visat upp den ena trasa efter den andra.

Final. Den uppiffade kvinnan möter nu en ny jury som inte har en aaaaaaning om att hon är fixad bokstavligt talat från topp till tå. Och gissa ifall de bara har positiva saker att säga om kvinnan i fråga? Och som grädde på moset så kommer äkta maken, dottern eller någon annan närstående in i studion och under glädjetårar beundrar den ”nya” människan.

Aaaaaargh!!!!! Jag vrider mig i lustfyllda plågor, och kan bara inte sluta att titta. Det är fruktansvärt!

Fruktansvärt kul!

4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hej familjen! Jag skickade också en kommentar till loppisinlägget. Vill bara säga att det verkligen är jättekul att läsa er blogg. Keep up the spirit! Bra skrivet! Jag följer er med spänning.
Kram Eva-Lotta.

MaryMary sa...

Hallå?! Någon där? Jag körde förbi Habo häromdagen. Smsade detta fantastiska faktum till dig. Inget svar! Förstod att ni verklien dragit till på riktigt.

Fast var är bilderna som bevisar att ni verkligen är där borta? Gärna en närbild med Operahuset i bakgrunden, tack!

Kraaaaaaaaaaam Maria

Cilla sa...

Eva-Lotta!
Hoppet om att lösa Star Wars-problemet hänger på Oscar, enligt Alvin. "Han är den enda som kan klara det, mamma!".

Hoppas allt är bra med er alla!
bamsekram / Cilla

Cilla sa...

Visste att det skulle vara du, Maria, som kom på hela bluffen!

OK, erkänner - vi sitter och trycker i Falköping. Jonas trivs utmärkt på stora ostfabriken. Han har blivit en snitsare på att få till hålen i Grevéostarna vid det här laget!

Bildbevisen från detta kommer så snart vi har lyckats få tag på ett bättre modem som inte krashar så snart man gör en ansats till att få upp en tinywiny bild.

Bamsekram / Cilla