torsdag 22 maj 2008

Teflongrillade majskolvar, anyone?

Australien är som bekant barbequens förlovade land. Enligt min kanske felaktiga världsuppfattning grillar de flesta för att få den härliga grillkolsfeelingen på maten. Kött, fisk, grönsaker - ja allt smakar ju ljuvligt om det sakta har grillats över glödande kol.

Men här är det lite annorlunda. Elgrillar verkar nämligen vara det som gäller. Vår, som står på den stora terrassen, är ett relativt stort schabrak. Men, jag bara undrar - var kommer grillsmaken in i bilden när man grillar på en eluppvärmd teflonpanna?

Jag lyckas bara bränna maten.

(Fast visst, själva grillningsmomentet är alltid charmigt. Kolsmaksavsaknaden till trots!)

5 kommentarer:

Malcolms på Ön sa...

Hej Borglins,

Härligt att ni har ett hem i cyberrymden än så länge och jakten på den mer tellus-baserade hemmet går vidare - drömkåken - jag drar mig till minnes Björn Skifs filmen med samma namn...som hade en riktigt bra "happy ending".

Ser fram emot fortsättningen av drömkåken!

Lotta Lorentz sa...

Hej Cilla!
Isac här, vi läser på din blogg, den är bra. Jag har fått mammas gamla mobil idag, den är bra men lite trög på knapparna. Saknar du oss?, vi saknar dig. Kram Isac, Lotta & Cajsa

Cilla sa...

Hej Isac!
Klart att jag saknar er! Kul med mobilen - om du lägger in mitt nya nummer (+424091058 som ALLA vänner självklart får ringa till!) så kan vi sms:a med varandra. Det vore jättekul!

Hälsa de andra!
Stor kram från gudmor!

Cilla sa...

Johan (som i lillebror?),
du kanske kan ställa upp som volontär och vattna blommorna i Aussie-kåken också om det kniper?

Puss på dig!
Cyrran

Cilla sa...

Hoppla, hoppla.
Mitt telefonnummer blev inte helt rätt. +61 424091058 ska det ju vara.

Mitt åt.