tisdag 25 november 2008

OS-guldet säkrat

Så var det då bekräftat – Sverige kan se fram emot ett OS-guld i simning om tjugo år. Ja, det är så Jonas och jag ser det i alla fall.

Från och med nästa vecka (mitt i terminen!) hoppar Vilma upp en nivå i simskolan. Och hade den lilla sjöjungfrun lyckats hålla ihop händerna när hon ”dök”, så hade hon kunnat kliva upp ytterligare en klass.

Skam på torra land att det bara var hennes stolta föräldrar, plus de andra tre barnens mammor som bevittnade detta. Var befann sig folkmassorna när denna nyhet basunerades ut vid poolkanten?

Och igår knäckte Alvin koden hur man håller benen raka när man crawlar (typ – håll benen raka), så nu kommer även han att göra simframsteg.

Jonas och jag gissar att kusinerna från Götet inte i första taget kommer att föreslå simtävlingar på landet…

6 kommentarer:

Lina sa...

Hej darling!

Åh vad det låter härligt att simma! Här är det 3 dm snö och kallt, faktiskt jättemysigt.
Har du någon MSN?? Jag får inte igång skypen på jobbet. Måste ju surra lite med dig ;-)

KRAAAM

Cilla sa...

Well, jag får åtminstone upp en ruta i tid och otid som säger något om MSN. Men frågan är om JAG har något konto.

Undersöker och återkommer.

Kram!

Unknown sa...

Hej på er,

Lovisa och jag sitter och läser om alla fina simkunskaper. Svårt att tänka sig sol och värme när det är massor av snö här. Barnen undrar om ni kommer flytta till Australien för gott? Lovisa fasade för att ni ska åka till landet direkt när ni kommer hem och ha simtävling....

Lovisa har vattkoppor - 62 st på ryggen just idag den 25 nov. Hon är också rätt stolt på ett gulligt sätt.

Igen, vi saknar er och vill bygga snögubbar med er!

Kram,
Eva-Lotta

Erik sa...

HåÅ!
Den sköna passningen fick mig att komma ihåg ett sedan länge bortglömt lösenord!
Just igår när jag hämtade Karin på dagis så sa hon att hon ville åka till landet. När jag undrade varför så var det för hon ville bada och plaska i sjön!
Jag nändes inte berätta att det är lite kallt där nu. Här har vi just nu - sju grader kallt.
Hurr!

Cilla sa...

Eva-Lotta - nu heter du Marknad när du skriver. Hur många alias har du egentligen? ;-)

Hälsa Lovisa att jag är imponerad över antalet koppor. Snyggt jobbat! Hoppas bara att de inte kliar alltför mycket.

Några snögubbar kan vi glömma i år - det blir sandslott för hela slanten.

Och nej, Lovisa - vi åker inte direkt till landet när vi kommer hem. Såklart leker vi med er först!

Kram!

Cilla sa...

Jasså, du Erik! Tänk vad lite skrämselhicka kan göra för minnet.

Kanske ändå att Karin ska ta sig ned i vattnet och öva lite grann - men be henne att hoppa över plaskandet, utan gå istället direkt på crawlandet!

Fast vid närmare eftertanke så kanske hon skyr allt vad vatten heter om hon måste slå hål på isen för att komma i.

Invänta sommaren, ni.

Kramar till er alla!!