måndag 19 oktober 2009

Fjärran Östernresa och utomhusdjur

Vardagsrummet är varmt och fuktigt efter att Jonas har strukit ett imponerande antal skjortor inför morgonens avfärd till Tokyo. Efter Japan ska han flyga vidare till Shanghai för att återvända till Sydney nästa fredag. Även denna gång har vi haft roligt åt simultanöversättningen som kommer att äga rum då han ska stå inför 200 artiga kinseser och prata.

Vilma och jag har blivit förkylda, men det hindrade inte familjen Borglin från att åka till en drivingranch efter middagen och finslipa svingen (eh, i mitt fall handlar det om att frambringa en rörelse som kan få bolleländet att lyfta från marken). Alvin är helt klart en talang! Får iväg finfina bollar efter Jonas pedagogiska instruktioner. Personligen kan jag inte bestämma mig för om jag tycker att det är roligt eller förfärligt att min egen son drar om mig i än den ena sporten efter den andra...

Vilma tycker också att golf är roligt, och träffar även hon bollen då och då. Men som alltid i hennes fall är det mycket på gång mellan öronen vilket innebär att hon inte enbart kan koncentrera sig på bollen. Mellan slagen började hon förhöra mig om vilka djur som är husdjur.
- Katt?
- Ja.
- Hund?
- Ja. Man kan säga att de djur som bor inomhus är husdjur.
- Jaha. Men då är älg inget husdjur.
- Näe, det stämmer.
- Det är ett utomhusdjur!

2 kommentarer:

haboborna sa...

Minns en som i de tidiga tonåren började spela golf men gjorde ett uppehåll och gjorde en nystart tio år senare. Kommentar efter en misslyckad rond:"Nu minns jag varför jag slutade spela golf". Alvin och Vilma - håll ut! Det är marigt, men när man väl kommit över de första svåra åren så återstår sedan ett rent h-vete, enligt mormor.

Cilla sa...

Och deras mormor har så rätt så rätt.