tisdag 13 oktober 2009

Väderfascinationen fortsätter

Temperaturen som far upp och ner tio grader bara över en natt, vindar som blåser så starka att man känner draget när man sitter i soffan inomhus, och stekande sol kontra monsunregn – Sydneys väder är allt annat än tråkigt och förutsägbart.

Det intressanta är att Sydney är känt för sitt stabila väder, medan Melbourne – ve och fasa – är staden vida känd för sina extrema väderskiftningar. Som den enkla människa jag är så räcker dock Sydneys väderspann för att fascinera mig.

Just idag valde Moder Natur att kombinera värme och sol med stormbyar. Om jag inte får tummen ur och fångar in handdukarna, som en gång hängde på altanräcket, så kommer spindlarna i buskarna att i natt avstå från sina nät och istället kura ihop bland frottén.

För övrigt så fortsätter Jonas och jag att sörja för vår ålderdom; i morgon ska barnen gå på tennisskola. Dessutom laddar jag inför att utöka löprundan med ytterligare tio minuter. 80 minuter = möjlig död.

2 kommentarer:

Lena Alffram sa...

väderläget i Höganäs skiftar också minsann! Ena dagen sommar och läge för ca 16 gr vatten i Öresund, nästa morgon tror man termonetern hakat upp sig, men icke. 3 gr och risk för snö. Jag unnar er varma o sköna dagar.

Cilla sa...

Inte så pjåkigt...!

Kram!