lördag 1 maj 2010

Lördagslycka

Det som började med lite avspänt snack om ditten och datten med bästisen Jack på fotbollsplanen har nu utvecklats till full fokus och jädrar anamma under hela matchen. Alvins långa ben har tagit honom till en höger forwardposition och idag fick han till två fullträffar som flög rakt in i motståndarnas mål, samt en liten luring till tåfjös som målvakten råkade fippla till så att det blev ett självmål.

För er som undrar så är Alvins målgest en snygg, närmast stilren sådan, då han knyter nävarna någon decimeter framför bröstet. Och jag gissar att han säger ”YES!” just då.

Lagets bästa spelare och tillika målgörare av säsongens snyggaste mål (nåja, tre matcher har de i alla fall hunnit med) blev ingen mindre än Alvin Borglin.

Att han dessutom fick åka till leksaksaffären och tillsammans med sin syster köpa var sitt paket GoGos (finns de små plastgubbarna i Sverige, måntro?) och det faktum att han i detta nu är på väg till Sydneys nöjesfält, Luna Park, tillsammans med Jonas, Vilma samt Johan och barnen bidrog till att denna dag kvalade in som en av hans lyckodagar.

Och att jag om några timmar ska ta mig in till Darlinghurst, som är en småtrendig stadsdel i Sydney, och spendera kvällen med Camilla ser jag som ett lyckokast. Lyckan har även lett mot Jonas idag då han har hunnit att piska Johan i tennis och mig i Sequence.

Full pott i Sydney denna lördag, med andra ord.

Inga kommentarer: