tisdag 28 oktober 2008

Vilma Alshammar

Nyss hemkomna från Vilmas simskola. Och det är bara att konstatera – vi har en Alshammar i familjen.

Som jag redan har berättat så inleds simkarriären här nere med crawl, för att sedan avancera till ryggsim. Bröstsim är det tredje simsättet man lär sig (själv är jag svagare än ett överkokt spagettistrå på de två förstnämnda).

När vår familj badar är det bröstsim som gäller (även om Jonas är en fena på crawl), så det är naturligtvis det som Vilma är van vid att se.

Med tanke på simordningen i det här landet kan nu ju tänka er simlärarens förvånade min när Vilma utan förvarning övergick från att sprattla med armarna och kicka med benen till att göra några fulländade bröstsimtag.
– Hey, you are too advanced! utropade simläraren.

Jag satt stolt som en tupp på bänken bredvid bassängen (hörde alla ordentligt?).

Simläraren avslutade med att upplysa mig och en annan mamma om att våra döttrar bara hade två lager i sina flytdynor (läs: superbra!) ifall vi övade på egen hand.

Jo, jo.

Inga kommentarer: