onsdag 1 april 2009

Tvättmaskinelände

Ibland önskar jag att jag var två meter lång med mörk röst och stor mage. Sånt inger alltid pondus. Och just pondus är exakt vad jag behöver i morgon då jag återigen ska ringa hantverkaren som var här och kollade på tvättmaskinen i förra veckan.

Märk väl mitt ordval ”kolla”. För han lämnade mig med en tom plånbok och förklaringen att det var något vajsing på elektroniken, ja själva tekniken bakom alla knappar och rattar. Och vem är jag att säga emot? Har aldrig i hela mitt liv försökt laga en tvättmaskin som plötsligt har gett upp funktionerna skölj och centrifugering.

Jonas höll på att storkna när han:
1. hörde prislappen på besöket
2. förklaringen
3. insåg att jag hade sagt ja och amen till allt

Och där stod jag och försvarade hantverkaren efter bästa förmåga. Varför då? Jo, kanske för att jag kände mig mindre blåst om det faktiskt var så som han hade sagt.

Jonas (som förvisso aldrig heller har lagat någon tvättmaskin) är bombsäker på att det har något med mekaniken att göra, så nu har det hamnat på min lott att kontakta hantverkaren i morgon för att be honom komma över och göra en ny bedömning utifrån vår amatörmässiga felsökning (dvs att trumman inte orkar snurra när det ligger någon tvätt i den – tom snurrar den runt för glatta livet, men det hjälper ju knappast vår växande tvätthög).

Teknik ska bara fungera!!!

1 kommentar:

Erika M sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.