onsdag 6 augusti 2008

Rosa klädbyten och bäddsoffesnuvad

Vi bävar inför framtiden. Uppskattningsvis kommer det att peaka om tolv-tretton år. Det är omöjligt att ens föreställa sig hur det kommer att bli. Jag pratar om Vilmas otaliga klädbyten.

Idag hade hon hunnit byta kläder tre gånger innan jag ens hade avslutat frukosten (och jag lovar – frukosten är inte en segdragen historia, även om vi sällan har klockan emot oss eftersom vi inte behöver lämna huset förrän strax efter nio). Och tro inte att det bara är tröjan som byts ut mot någon än mer rosa variant – nej, det kan även vara trosorna som inte finner nåd i hennes ögon.

Tack vare Alvin balanseras lekarna som utspelar sig i ”det jätterosa slottet, med jättemånga rosa torn och jättemånga hjärtan” med pangpangande Star Wars-lekar där hon för tillfället är Dark Moule (eller hur det nu stavas). Skulle dock Alvin föredra den karaktären måste hon snällt byta.

Aaaahhhh!!!! Medan jag satt och skrev detta höll jag koll på en bäddsoffa på eBay som vi ville lägga vantarna på. Tror ni inte att det satt en slipad eBayare vid sin dator och gjorde en ”Jonas” innan jag hann reagera! Jäklar också!!!

Vi som trodde att bäddsoffejakten var över.

Inga kommentarer: