fredag 1 augusti 2008

Ett fruset ögonblick

En ögonblicksskildring från Brisbane Street strax efter klockan 10 på fredag morgon:

Jonas på jobbet. Barnen avlämnade på dagis och skola. Alvin inte helt utan tårar idag – ett resultat av delvis tillfällig sömnbrist och delvis att han just nu är nere i en Australiensvacka. Eller om man ska vara korrekt – skolsvacka. Trist att sitta still och trist att göra läxor. Och extra trist att han inte förstår allt.

Jag sitter i en fåtölj med benen på soffbordet, och datorn i knät. Titt som tätt böjer jag mig fram och sippar på delishopens goda latte. Utsikt över trädgården och grannens träd där de färgglada papegojorna brukar sitta och tjattra, och i fjärran syns gröna kullar delvis täckta av hus.

NU ska jag börja skriva min bok. Carpe diem!

4 kommentarer:

nymans sa...

Är nu hemma igen till bredbandets förlovade land! Får tillbaka mina mail, men provar en gång till idag.
Får lite magont av Alvins tårar, men kan ju INTE förstå att man kan ha skolsvackor!! Ser dig framför mig med din latte i handen och vet att du och Robin Williams skulle älska varandra.
Många kramar Malin

Lina sa...

Jag vill ha ett signat X av boken sen, längtar redan efter att läsa!!

KRAAAM

//Lina

Cilla sa...

Kusin Vitamin - jag fick ditt mail som jag har svarat på.

Robin Williams och jag - det var en spännande tanke ;-)

Kramar / C

Cilla sa...

Lina - du ska få ett av mina egenhändigt uppkopierade exemplar!

Har hört att bokförlagen kan vara ganska petiga med vad de vill publicera... ;-)

Kram / C