tisdag 17 juni 2008

Supersvår Star Wars-skola

Vilma och jag går i skolan. Och det är inte vilken skola som helst, utan Alvins lära-känna-igen-alla-lego-star-wars-gubbar-i-dvd-broschyren-skolan. Tro inte att det bara är några bilder på prinsessan Leia och den håriga Chewbacca (för övrigt mina favoriter ur ett igenkänningsperspektiv) som man testas på. Nej, det är även de suddiga gubbarna i bakgrunden som Alvins uppfordrande pekfinger landar på.

Är otroligt impad av min yngre klasskamrat – hon namnger utan problem såväl Ben Kenobi, Lando Calrissian och Rebel Trouper. Dessutom har hon, till sin brors belåtenhet, lärt sig ”hitta-på-gubbe-i-fyran” och ”Luke-i-sexan”.

Alvin ser inte lika belåten ut när jag, efter dagens femte genomgång (som dessutom ALLTID avslutas med att han rättar mig genom att peka ut alla hundra figurerna – igen) kallar gubbarna för ”Kalle Blå” eller ”Nisse Hult”.

Jisses. Jag är omkörd av en (snart) fyraåring och en (snart) sjuåring. Snacka om att det går utför efter 37.

Inga kommentarer: